Moim celem i życzeniem jest, aby prowadzone przeze mnie zajęcia rozwijały i rozbudzały zdolności,
które uczestnik posiada, a ponadto uświadamiały istnienie pewnych zasad i reguł muzycznych i rytmicznych, jak również praw rządzących tekstem literackim oraz zasad użycia własnego aparatu głosowego.
Dlatego też podczas zajęć wprowadzam różnorodne elementy i ćwiczenia:
– umuzykalniające, mające za zadanie rozszerzanie percepcji muzycznej oraz rytmiczne uświadamiające
istnienie chociażby podstawowych wartości rytmicznych oraz relacji czasowych między nimi.
– improwizacje ruchowe do wybranych fragmentów muzycznych w celu uświadomienia połączenia ciała
z muzyką i jej ładunkiem emocjonalnym podczas jej słuchania a także wykonywania (np. podczas śpiewu )
– ćwiczenia na wyobraźnię z użyciem muzyki lub bez
– ćwiczenia wokalne z poznaniem zasad funkcjonowania aparatu głosowego, w tym ćwiczenia oddechowe
– ćwiczenia dykcyjne poprawiające brzmienie konkretnej zgłoski i całego wypowiadanego lub śpiewanego
tekstu
– ćwiczenia oraz krótkie improwizowane etiudy aktorskie, które mają pomóc uczestnikom w odnajdywaniu w nich samych konkretnych emocji i reakcji podczas odgrywania scenki umiejscowionej w danej sytuacji.
– praca nad wybranym fragmentem tekstu literackiego, nadawanie mu interpretacji aktorskiej, jak również dla ćwiczenia z jego użyciem wcielanie się w różne kontrastowe osobowości i charaktery.
Grupy od 2 do 4 osób.
Wiek uczestników: od 15 lat
————————————————
Instruktor: Iwona Tober
Magister sztuki – specjalizacja śpiew solowy. Pedagogiczne studia podyplomowe i trzydzieści lat pracy na scenie.
————————————————
Godziny zajęć:
- Piątek: 17:30-21:00 (od 15 lat) [trzy grupy: 17:30; 18:45; 20:00]